In loc de moto voi posta un comentariu al parintelui Mihai-Andrei Aldea, postat pe pagina sa de facebook:

SE DISCUTĂ OARE DESPRE PĂRINTELE ARSENIE BOCA?
SAU DOAR SE REVARSĂ PATIMILE UNORA?

A început de ceva vreme un război orb şi surd.
În care se schimbă invective, acuzaţii, bârfe, bănuieli şi alte asemenea revărsări ale patimilor.
În care dialogul lipseşte.
O linie a frontului este a celor care contestă Ortodoxia Părintelui Arsenie Boca. O afirmaţie gravă, extrem de gravă, care trebuie probată cu cea mai mare seriozitate şi prezentată cu cea mai mare durere. Amândouă cerinţele sunt însă de lipsă în masa contestatarilor. Unde batjocura, bucuria jubilantă de a-l declara pe cineva ca osândit veşnic sunt adesea atât de evidente, atât de urâte, chiar scabroase adeseori, încât nu dovedesc decât depărtarea de Ortodoxie a emiţătorilor.
Cealaltă linie a frontului este a unora care de la cinstirea sfinţilor ca prieteni ai lui Dumnezeu ajung la idolatrizare. Şi care contestă chiar şi cele mai evidente observaţii, chiar civilizat făcute, ale unor greşeli ale Părintelui Arsenie Boca.

Mulţi confundă sfinţenia cu infailibilitatea. Mă întreb de la ce nivel devine această confuzie erezie.
A pretinde că sfinţii nu au nicio greşeală este grav – ba chiar osândit de sinoadele ecumenice. A crede că dacă cineva are o greşeală dogmatică se duce în Iad este grav şi aruncă pe toţi în Iad. Începând cu Sfântul Iustin Martirul şi Filosoful.
Sunt cazuri şi cazuri.
Greşesc şi cei care încearcă să nege orice greşeală la un sfânt, şi cei care cred că dacă un sfânt are greşeli înseamnă că e în Iad.
Alt cântar trebuie, unul liniştit, nepătimaş, mult chibzuit.
Videoclipurile şi textele ca cele mai multe dintre cele postate de contestatarii Părintelui Arsenie Boca fac atâta risipă de patimi, bârfe şi speculaţii încât nici ceea ce spun corect nu mai pare corect. Pentru că, oricum, suma finală este greşită.
Pe de altă parte, există aşa-zişi apărători ai Părintelui Arsenie Boca atât de departe de duhul Ortodoxiei încât dau apă la moară contestaţiilor chiar prin „apărarea” lor.
Între aceste cete, atât de vehemente şi tulburate, este foarte greu să păstrezi calea cea dreaptă.
Şi atât de necesar!
Doar atunci când va înceta gălăgia şi va începe dialogul se vor putea lămuri lucrurile. Doar atunci se vor putea auzi glasurile celor cuminţi, care privesc lucrurile cu dragoste de Dumnezeu şi nu ca jendari ai Ortodoxiei – de parcă ar fi nevoie de aşa ceva!
Şi doar atunci se va putea înţelege limpede ce a fost şi ce este Părintele Arsenie Boca.
Până atunci, ar fi bine ca mulţii agitaţi să îşi aducă aminte de două sau chiar trei lucruri:
1. Că „pentru orice cuvânt deşert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteală în ziua judecăţii” (Matei 12.36)
Deci mare grijă la ce şi cât vorbim!

Că Fiul lui Dumnezeu a zis „Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri” (Matei 7.21). Deci în loc de vorbe goale şi pătimaşe să punem o viaţă creştină!
Şi dacă Dumnezeu ne va da cuvânt, la vremea potrivită vom şi vorbi.
al treilea, poate cel mai important,
însă uitat de mai toţi „apărătorii” uneia sau alteia dintre poziţii:
3. „Pentru că (poruncile): Să nu săvârşeşti adulter; să nu ucizi; să nu furi; să nu mărturiseşti strâmb; să nu pofteşti… şi orice altă poruncă ar mai fi se cuprind în acest cuvânt: Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.” (Romani 13.9)

Pace tuturor!

Pr. Mihai-Andrei Aldea

Mi se pare un comentariu de bun simt.

Si acum fotografiile:

dsc01896.jpg

dsc01892.jpg

Foto: https://anomismia.wordpress.com/2013/09/11/schitul-de-la-sadinca-azi-semintele-duhovnicesti-ale-parintelui-arsenie-boca/#jp-carousel-2502

Mai sus sunt niste copii. Le-am postat caci se vad mai bine detaliile. Iata si originalul:

biserica-draganescu-dxn-9 (2).jpg

biserica-draganescu-dxn-(9)

Iata ce putem citi despre ea la Profetia pictata a parintelui Arsenie Boca:

In parte, orice detaliu te uimeste prin ceva: […] faptul ca cele doua mari biserici crestine (Sf. Sofia de la Constantinopol si Sf. Petru de la Roma) stau impreuna intr-un semicerc cu raze, dar intr-un loc nedecis inca – undeva intre Iad si Rai.

Iata si ce mai putem citi la PICTURA PARINTELUI ARSENIE BOCA:

Un exemplu foarte „concret” il gasim la Draganescu. In partea stanga a naosului, spre final, putem citi cuvintele: Extra Ecclesia Nulla Sallus (Sf. Ciprian, De unitate Ecclesiae, cap. IV). Imediat jos sunt reprezentate bisericile Sf. Sofia din Constantinopol si Sf. Petru din Roma – impreuna! Cele doua biserici se alatura, formand un corp comun, iar in semicerc deasupra lor este scris: „Cred intru una sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica”. Este un apel simbolic la unitatea de credinta a Bisericii din timpul Sinoadelor Ecumenice. Iata un motiv in plus pentru care pictura Parintelui Arsenie poate fi numita profetica13

13 Ibid., p. 176, P. S. Daniil de Varset: „Invaluite de mana Parintelui Arsenie in acelasi nimb si aura intr-o «perihoreza» ecumenica vizionara, ortodoxia si catolicismul, reprezentate simbolic de catre cele doua catedrale emblematice – Sf. Sofia din Constantinopol si Sf. Petru din Roma – vor ajunge intr-un tarziu din nou la «unirea ipostatica» a primului mileniu crestin, conform iconografiei de la Draganescu”.

Comentariu saccsiv:

Nu sunt de acord cu pictarea interiorului bisericilor altfel decat asa cum se picteaza bisericile. Ca atare consider ca acesta pictura nu avea ce cauta acolo, indiferent de mesajul ei.

Dar care e mesajul ei? Ca eu nu inteleg pictura asta.

De ce Biserica Ortodoxa, adica BISERICA, sta intr-un loc nedecis inca – undeva intre Iad si Rai?

Noi stim asa:

“Din Biserică fac parte toti cei uniti prin aceeasi credintă în Hristos, care se împărtăsesc din aceleasi Sfinte Taine, săvârsite de ierarhia sacramentală (episcopul si preotul). Intre Biserica de pe pământ (Biserica luptătoare) si Biserica din cer (Biserica triumfătoare) este nu numai o solidaritate, ci si o continuitate. Devenim membri Bisencii prin harul Sfintelor Taine, indeosebi prin Sfântul Botez, Mirungere si prin Sfânta Euharistie sau Impărtăsanie Prin Sfantul Botez noi ajungem mădulare ale Bisericii, murind si inviind în chip tainic cu Hristos. Prin Sfânta Taină a Mirungerii dobandim harul cresterii în Hristos prin Duhul Sfânt iar prin Sfanta Impărtăsanie ne unim cu Hristos si devenim purtatori de Hristos, mâncând trupul si sângele Său. Mintuitorul insusi zice : «Cel ce mănâncă trupul Meu si bea sângele Meu, intru Mine petrece si Eu întru el» (Ioan VI, 56). Nu fac parte din Biserica luptătoare ereticii, schismaticii si cei care s-au lepadat de credintă, care singuri s-au asezat în afara Bisericii. Membrii Bisericii triumfătoare (sau ceresti) sunt dreptii, sfintii si îngerii.”

Cititi va rog mai multe la:

http://www.sfaturiortodoxe.ro/invatatura-crestina-ortodoxa/catehism-invatatura-credinta-crestina-ortodoxa-sfanta-biserica.htm

Adica, indubitabil, Biserica Ortodoxa, care este singura si adevarata BISERICA, nu se afla in nici un loc nedecis inca. ASTA E HULA. Asadar interpretarea celui ce a scris primul articol este gresita.

Ce cauta “biserica” catolica in acelasi semicerc de raze? Intre ghilimele deoarece NU ESTE BISERICA. Sunt eretici. Explicatia celui ce a scris cel de al doilea articol este:

„Cred intru una sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica”. Este un apel simbolic la unitatea de credinta a Bisericii din timpul Sinoadelor Ecumenice. Iata un motiv in plus pentru care pictura Parintelui Arsenie poate fi numita profetica

Nu. NU. NU.

E una pentru ca e una, adica nu doua sau mai multe. Ce altceva mai exista acum si isi zic biserici, de fapt nu sunt biserici, ci erezii. Deci nu sunt mai multe Biserici, adica nu avem ce uni. Pot veni la ORTODOXIE, adica in BISERICA, parasind erezia lor, dar NU SE POT UNI. Unirea asta e dorita de draci, o pregatesc din umbra stapanii masoneriei si se numeste ecumenism. Este un teren pregatit ANTIHRISTULUI.

Ca atare cel ce a scris acele randuri bate campii.

Pana aici e clar, ce-au scris aia e habauceala. Ce nu e clar e motivul pentru care parintele Arsenie Boca a pictat asa ceva. Trebuia sa fie mai clar, asa cum a fost aici:

Parintele Arsenie Boca despre YOGA intr-o PICTURA din biserica DRAGANESCU

Ca daca motivul este cel invocat de cei ce-au scris respectivele articole, atunci e extrem grav.

Oricum e rau ca a pictat-o asa, neexplicata, caci iata la ce interpretari pot ajunge unii, adica se da apa la moara ecumenistilor. Si aici trebuie subliniat un lucru foarte important: discursul ecumenist nu-l indeamna pe ortodox sa paraseasca Biserca Ortodoxa pentru a merge la catolici. Ar fi bine sa fie asa, caci ar fi pe fata si poporul s-ar feri. Ecumenismul e cumplit deoarece ii spune ortodoxului ca si catolicul ajunge in Rai, dar pe alt drum. Si atunci te trezesti cu bietul ortodox ca se mai duce si pe la Fatima, ca mai intra si printr-o “biserica sora” sa se roage, ba ca se mai si casatoreste mixt. Adica e gata pregatit ca atunci cand vine ANTIHRISTUL sa fuga la el nebun de bucurie zicand: “Vai, iata ca a venit minunatul aducator de pace si iubire pe pamant. Hai sa dam cu pietre in cei ce nu-l accepta.”

Cititi va rog si:

De ce parintele Arsenie Boca l-a pictat pe ereticul Francisc printre Sfinti?dsc01892.jpg